همشهری آنلاین: آخرین روز جام جهانی ساندا با رسیدن «یوسف صبری» و «معین تقوی» به مدال طلا و «حمیدرضا قلی‌پور» به مدال نقره و قهرمانی تیم ایران برای نخستین بار همراه شد.

به گزارش روابط عمومي فدراسيون ووشو، در رقابت‌هاي نوبت عصر روز يكشنبه (6 آبان) «يوسف صبري» در مبارزه پاياني وزن منهاي 75 کيلوگرم «في لونگ کاي» از ماکائو را برد و به مدال طلا رسيد. وي پيش از اين «گابريل الاي بو» از لبنان را مغلوب کرده بود.

«معين تقوي» در ديدار نهايي وزن منهاي 85 کيلوگرم «وادزيم لوريخ»، نايب قهرمان جهان از بلاروس را شکست داد و طلايي شد. تقوي پيش از اين «پير روير» از فرانسه را برده بود.

«حميدرضا قلي‌پور» در وزن به اضافه 90 کيلوگرم برابر «عبدالسالم» از مصر پيروز شد و نقره گرفت. رقابت‌هاي اين وزن به صورت دوره‌اي برگزار شد که نماينده چين طلا گرفت.

در نهايت تيم ملي ووشوي ايران با کسب 7 مدال طلا و 1 نقره توانست براي نخستين بار عنوان قهرماني جام جهاني را به خود اختصاص دهد. چين با 6 طلا نايب قهرمان شد و روسيه با 2 طلا و 1 نقره به مقام سوم رسيد.

در هر هشت دوره قبلي اين پيكارها چين به عنوان قهرماني رسيده بود.

«الهه منصوريان»، «شهربانو منصوريان»، «فريناز نذيري»، «محسن محمدسيفي»، «يوسف صبري»، «معين تقوي» و «ميلاد عارفي‌مقام» در اين دوره به مدال طلا دست يافتند و «حميدرضا قلي‌پور» نيز مدال نقره برگردن آويخت.

تيم ملي ووشوي ايران سال گذشته در مسابقات قهرماني جهان 2017 کازان براي اولين بار قهرمان شده بود و تيم جوانان ايران نيز چندي قبل در مسابقات قهرماني جوانان جهان 2018 در برزيل براي نخستين مرتبه به عنوان نخست رسيد.

با اين اوصاف، ووشوکاران ايران طي يکسال اخير در تمامي رويدادهاي ممکن براي نخستين بار به مقام قهرماني دست يافتند تا به سلطه چين در اين رشته پايان دهند.

 

کد خبر 420437

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha